חברת עיליתי קווי תחבורה בע”מ פעלה בישראל כחברה המפעילה שירות תחבורה ציבורית. החברה, אשר הוקמה בשנת 2005 בשל רפורמות התחבורה הציבורית שהנהיג משרד התחבורה בתקופה זו, זכתה במרכז להפעלתם של קווי התחבורה בישוב ביתר עילית.
חברת עילית תחבורה ציבורית זכתה גם במרכז התחבורה הציבורית להפעלת קווי התחבורה להסעות התלמידים ביישוב ואת קווי התחבורה הבינעירוניים המקשרים את הישוב לערים נוספים בסביבתו ובכך אפשרה לרבים מתושבי הישוב להגיע בקלות לערים סמוכות.
פעילותה של חברת עילית, החליפה הלכה למעשה את פעולתה של חברת ביתר-תור אשר הפעילה את מערך התחבורה בישובים אלו. במקביל לכך חברת עילית קווי תחבורה בע”מ הייתה בעלת שותפות בחברת אפיקים אשר מפעילה את קווי התחבורה באזור השומרון ובאשכולות נוספים בארץ.
עילית תחבורה ציבורית והסדר המהדרין
היות וכל נסיעותיה של החברה התרחשו בתוך הישוב החרדי ביתר עילית או כגורם מקשר בין הישוב לבין ערים אחרות, החליטה החברה להפעיל את כל נסיעותיה במתכונת של קווי מהדרין, בהם קיימת הפרדה מלאה בין גברים לנשים, כאשר הנשים עולות מהדלת האחורית והגברים מהדלת הקדמית.
למרות החלטת בג”ץ בנוגע לאיסור קווי המהדרין, הוחלט בפועל כי כל עוד הדבר נעשה בהסכמה והציבור עצמו בוחר באפשרות זו כאפשרות מקובלת , ניתן להפעיל קווי תחבורה ציבורית בתצורה זו ועל כך לא נוצר עליהום תקשורתי או ציבורי בנוגע להפעלת קווי המהדרין של החברה.
עלית תחבורה ציבורית וחברת קווים
בשנת 2011 חברת עילית תחבורה ציבורית איחדה כוחות עם חברת קווים תחבורה ציבורית, תחת המותג של חברת קווים. בשנת 2012 זכתה החברה המשותפת במכרז הפעלת קווי התחבורה הציבורית באזור חשמונאים ובאזור חדרה, נתניה ויישובי הסביבה במקום חברת נתיב אקספרס.
כיום, פועלת החברה המשותפת להגדלת נפח פעילותה וניגשת לכל מכרז הפעלה אותו מוציא משרד התחבורה.
עילית לוח זמנים
לאחר האיחוד בין חברות התחבורה ניתן לקבל מידע על לוח הזמנים של חברת עילית תחבורה ציבורית (הממותגת כיום תחת השם והמותג של חברת קווים) באתר האינטרנט של חברת קווים תחבורה ציבורית בכתובת http://www.kavim-t.co.il.
באתר האינטרנט של החברה אומנים לא קיים עמוד ספציפי לחברת עילית, אך בהחלט קיים עמוד ספציפי לקווי התחבורה הפועלים באזור ביתר עילית במתכונת המוכרת בכתובת http://www.kavim-t.co.il/schedule/default.asp?areaId=6®ionId=5
באתר החברה ניתן לקבל מידע על כל אחד מקווי התחבורה שמפעילה החברה בכל נקודת יישוב בארץ ולהתעדכן על הגעת האוטובוס הבא המגיע לתחנה וכמובן בלוחות הזמנים הכללים, באפשרויות התשלום או במסלולי הקווים ושינויים.
מלבד אתר האינטרנט , מפעילה החברה המשותפת גם מוקד שירות טלפוני במספר *8787 המעניק שירות ללקוחות החברה בימים א-ה’ כאשר שעות הפעילות משתנות בהתאמה לשעות פעילות החברה ויום שבת הפעילות היא רק מצאת השבת ועד לשעה 23:00.
אם אתם נמנים על לקוחות החברה ואתם מעוניינים לקבל עדכונים שוטפים, תוכלו להירשם לשירות עדכונים במייל אותו מציעה החברה תחת לשונית צור קשר באתר. שירות זה יאפשר לכם לבחור מספרי קווי רלוונטיים ולקבל לתיבת הדואר שלכם מידע בדבר שינויי זמני הנסיעות, עדכון תעריפים וכמובן שינוי במסלולים.
הוסף תגובה